کارآفرینانی که برندی منحصربهفرد خلق میکنند به ویژگی “بهیادماندنی بودن” توجه میکنند که سبب میشود در قیاس با رقبایشان منحصربهفرد باشند. خیلی از برندها یک شخصیت خلق کردهاند که در تبلیغات و روابط عمومی از آن بهره میبرند برای مثال شخصیت کارتونی برند شیبا، چی_توز و خرگوش دوراسل. این شخصیتها در ذهن مخاطب ثبت میشود و شرکت میتواند در رساندن پیامهای مختلف به مخاطب خود از آنها بهرههای متفاوت ببرد.
در ادامه به سه برند مطرح اشاره میشود؛ که با تمرکز بر تمایز خود در تبلیغات و روابط عمومی شرکتشان با خلق تبلیغ به یادماندنی به موفقیت دستیافتهاند:
تروپیکانا: در مارچ ۲۰۱۶ یک برند نوشیدنی تلاش کرد که نشان دهد حتی یک لیوان کوچک ۱۵۰ میلی از آب پرتغالش ۶۰% از میزان ویتامین C موردنیاز روزانه افراد را تأمین میکند. تمرکز کمپین بر بیلبوردی بود که یک بخش متحرک در آن وجود داشت. در این بیلبورد یک لیوان کوچک در مورد فواید ویتامین C صحبت میکند و پایین بیلبورد قسمتی طراحیشده است که عابران میتوانند از آن آب پرتغال بنوشند.
منبع: سایت ان سی سی شاپ