بازاریابی دامنه بسیار گستردهای دارد، طبق تعریف عبارت است از: هر چیزی که به نحوی نیاز یا خواستهای را برآورده سازد و بتواند به شخص، سازمان، انگاره، مکان، خدمت و هر نوع فعالیتی که بهنوعی این نیاز یا خواستهها را برآورده سازد، اطلاق شود. درنتیجه هرکدام از آنها، نیاز به بازاریابی با مفهوم کامل و ابعاد گسترده آن دارد. سازمانهای خدماتی که اصول بازاریابی را پذیرفته و طرحها و برنامههای را بر پایه عناصر آمیخته و ترکیبی #بازاریابی بنا کردهاند، به نتایج مثبتی رسیدهاند. با توجه به اینکه میزان استفاده از خدمات و اشتغال به کارهای خدماتی در همه جوامع رو به افزایش است، هرچه فعالیتهای تجاری و اجتماعی پیچیدهتر، تخصصیتر و رقابتیتر باشد، بخش خدمات رشد بیشتری مییابد و مدیران ناگزیرند برای اداره بهتر سازمانهای خود در دنیای فعال و پررقابت امروز با اصول بازاریابی خدماتی آشنا شده و از فنون بازاریابی در ارائه خدمات و ارضای نیاز مشتریان خود بهره گیرند.
در #بازاریابی_خدماتی به دلیل نامحسوس بودن محصول، کار بازاریابی کمی دشوارتر از فروش کالاهای فیزیکی است که در هنگام بازاریابی و فروش کاملاً مشهود و محسوس هستند. ازاینرو آشنایی کامل #بازاریاب با زوایا و جوانب مختلف محصول امری انکارناپذیر است.
منبع: سایت ان سی سی شاپ